نکات خرید سرور مجازی
به وبلاگ من خوش آمدید

آمار مطالب

:: کل مطالب : 7
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 200
:: بازدید ماه : 297
:: بازدید سال : 1174
:: بازدید کلی : 7091

نکات خرید سرور مجازی
پنج شنبه 15 دی 1401 ساعت 16:30 | بازدید : 512 | نوشته ‌شده به دست مهکامه |

امروزه استفاده از سرورها بیشتر از هر زمان دیگری در بسیاری از امور روزمره‌ی ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به همین دلیل است که حالا دیگر خرید سرور فقط منحصر به توسعه دهندگان وب و یا صاحبین وب سایت‌ها نیست. برای خرید سرور، انواع مختلفی در پیش رویِ شما است و یکی از مهم‌ترینِ آنها، سرور مجازی است. در این مطلب نسبتاً کوتاه قصد داریم تا به مهم‌ترین نکاتی که در خرید سرور مجازی باید به آنها توجه کنید بپردازیم.

 

نکات مهم در خرید سرور مجازی

1-    منابع سرور

واضح است که سرور انتخابی شما باید قدرتِ لازم برای انجامِ کارهایی را که از آن انتظار دارید داشته باشد. منابع سرور هم شامل سخت‌افزاری که بر روی سرور نصب شده است و هم پهنای باند اینترنت می‌شود. برای انتخاب منابع مناسب سرور، باید شناخت دقیقی از نوعِ نیاز خود داشته باشید.

2-    محل قرارگیری سرور مجازی

محل قرارگیری یا لوکیشن سرور، یکی دیگر از موارد مهمی است که در خرید سرور مجازی باید مدنظر قرار دهید. این انتخاب از آنجا اهمیت بالایی دارد که به‌عنوان مثال اگر بخواهید از سرور برای دسترسی به IP ثابت یک کشور خاص استفاده کنید، باید لزوماً از سرور مجازی همان کشور استفاده کنید. این در حالی است که اگر هدف شما از خرید سرور، استفاده از آن برای راه‌اندازی وب سایت است و البته کاربران وب سایت شما عمدتاً از ایران هستند، خرید سرور مجازی ایران انتخابی مناسب‌تر خواهد بود.

3-    سیستم عامل سرور

بر روی سرورها سیستم عامل‌هایی نصب می‌شود تا سرورها با استفاده از آنها بتوانند کارِ خود را انجام دهند. استفاده از سیستم عامل ویندوز و لینوکس بر روی سرورها از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما اینکه کدام یک از این سیستم عامل‌ها را برای خرید سرور مجازی خود انتخاب کنید، نکته‌ای است که بر اساسِ نوعِ کار شما با سرور می‌توان به آن پاسخ داد.

به‌عنوان نمونه اگر بخواهید بر روی سرور خود از نرم‌افزارهای خاصِ شرکت مایکروسافت استفاده کنید، باید از سرور ویندوز استفاده نمایید. اما در نظر داشته باشید که سرور مجازی ویندوز اروپا با توجه به الزامِ خرید لایسنس ویندوز، از همان سرور در ایران گران‌تر است.

نکته‌ی دیگری که در انتخاب سیستم عامل سرور باید در نظر داشت این است که سیستم عامل لینوکس با توجه به ویژگی‌های ساختاریِ خود، درجه‌ی بالاتری از امنیت را برای شما به همراه خواهد داشت.

4-    آپتایم بالا

به مدت زمانی که سرور شما در دسترس و در حالِ فعالیت است، آپتایم گفته می‌شود. روشن است که بالاتر بودنِ این مدت زمان، نشان از کیفیت بالاترِ سرور دارد. بنابراین برای اینکه وب سایت شما تقریباً در تمامی موارد در دسترس باشد، در خرید سرور مجازی باید سرویسی را انتخاب کنید که آپتایم بالاتری داشته باشد.

5-    پشتیبانی سرور

در مواردی این امکان وجود دارد که شما برای کار با سرور خود نیاز به پشتیبانی و یا راهنمایی داشته باشید. در این موارد تیم فنی شرکت ارائه دهنده‌ی سرور به شما، در کنار شما است تا مشکلتان رفع شود. خدمات پشتیبانی یکی دیگر از موارد مهمی است که در خرید سرور مجازی باید به آن توجه داشت. شرایطی را تصور کنید که شما در میانه‌ی یک طرحِ فروش هستید که برای اجرایِ آن هزینه‌های تبلیغاتی بالایی را متحمل شده‌اید. اگر مشکلی برای سرور شما ایجاد شود و تیم پشتیبانی نیز پاسخگو نباشد، زحمات و هزینه‌های تمام این مدت شما به راحتی بر باد خواهد رفت.

 

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد خرید سرور مجازی و نکاتی برای آن نیاز دارید صحبت کردیم. سرورهای مجازی جزء مقرون به صرفه‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. بنابراین در صورتی‌که به هر دلیل نیاز به سرور دارید، VPS یا همان سرور مجازی را در میان گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

 

سؤالات متداول

1-    سرور مجازی چیست؟

سروری که با استفاده از تکنیک‌های مجازی‌سازی بین افراد مختلفی به اشتراک گذاشته می‌شود، به VPS یا سرور مجازی معروف است.

2-    در خرید سرور مجازی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

منابع سرور، لوکیشن، آپتایم بالا، سیستم عامل، کنترل پنل و ... از جمله موارد مهمی است که در خرید سرور مجازی باید به آنها توجه داشت.

3-    برای مدیریت سرور از چه کنترل پنل‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

برای این منظور و بر اساسِ نوع سیستم عامل خود می‌توانید از سی پنل، دایرکت ادمین و یا پلسک استفاده کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست